Inlägg 13 april 2015: INFO OM DAGBOK FRÅN UD-PROJEKTET

Se två nya flikar om DAGBOK FRÅN UD VOL 4 OCH 5. INFO OM UTGIVNING MM.

DAGBOK FRÅN UD VOL 5 kan knappast utkomma förrän 2017, då jag ännu arbetar med att färdigställa VOL 3, som jag hoppas kunna utge under hösten 2015. Därefter skall VOL 4 färdigställas och utges under 2016.

Utgivandet av min memoar-dagboksserie DAGBOK FRÅN UD i 5 volymer är ett stort projekt, som inget av de ordninära förlagen ”mäktat med”. Serien utges därför av mig själv och mitt folkrättsliga Institut

STOCKOLM INSTITUTE OF INTERNATIONAL LAW ARBITRATION AND CONCILIATION (SILAC)

Detta innebär att allt arbete från skrivande, text- och bildredigering, korrekturläsning, själva tryckeriarbetet, reklam och marknadsföring måste göras av mig själv. Resultatet är väl ”inte helt proffsigt” men i varje fall ”bättre än ingenting”. Tycker att mina anteckningar om Försvaret, UD och Regeringen (och Universitetet) bör ”komma ut” och bli offentliga eftersom jag under två decennier under det ”kalla kriget” var både aktör i och centralt vittne till ”nästan alla kriser” som då ägde rum. 

Jag är mycket tacksam för de beställningar som görs – både av böckernas ”pappersversion” och ”nedladdningsbara E-boksversion” – eftersom dessa hjälper till att täcka de omfattande kostnaderna samt trygga Dagboksseriens utgivande i samtliga 5 volymer. 

Kommentera

